Bistro Ramencraft obohatilo pražskou gastronomickou i architektonickou scénu
Spousta mávajících kočiček Maneki-neko, pixelová Godzilla, unikátní interiér a hlavně jedinečný gastronomický zážitek. Autentické bistro Ramencraft v srdci Prahy vás přenese do země vycházejícího slunce, rozzáří váš den hravými barvami a žaludek zahřeje výtečnou polévkou vymazlenou do poslední kapky. Pojďte s námi objevit energický podnik, kde hlavní slovo má dokonalá chuť ramenu a digitální estetika.
Nadšenec pro japonskou tradici i pop kulturu, samuraje, herní konzoli Nintendo i východní kuchyni. Milan Tarabík vždy provozoval klasicky české restaurace, ale jeho srdce už od dětství tepalo pro japonskou kulturu. Původním nápadem bylo otevřít zenový sushi bar ve Veleslavínově ulici, ale když ochutnal ramen, bylo vymalováno a směr cesty lemované dlouhým laděním finálních chutí vydatné polévky byl jasný. Na pomoc si přizval japonského mistra, pana Shogo, který přísně dohlížel na to, aby polévka chutnala opravdu autenticky.
Kromě moderní restaurace, kde se podává prvotřídní řemeslný vývar plný dobrot, je ale Ramencraft i skvostným architektonickým dílem plným odkazů na japonský herní svět 8bitové grafiky a východní kulturu. Koncept prostoru dostali na starost architekti z pražského studia SOA. Už od výlohy k návštěvě zvou zářivé neony, po překročení prahu pak na první pohled zaujme modrý výdejní pult, kde si zákazníci objednávají a zároveň přes plexisklo vidí do otevřené kuchyně, kde probíhá přímý přenos přípravy jídla.
Přes sto metrů čtverečních velký prostor je rozdělen na přední část, kde bar u okna a dřevěný pult s oddělenými ohrádkami nabízí soukromí, vzadu jsou pak červené stolky s lavicemi, židlemi a stoličkami z přepravek. Dvě hlavní barvy bistra, modrá a červená, prolínají do těch nejmenších detailů, jako jsou spáry mezi bílými obkladačkami. Jednu ze stěn zdobí dominantní barevná mozaika navržená grafikem Tomášem Eisnerem. Zobrazuje rozkostičkovanou Godzillu, ovšem v roztomilejší a více české estetice. Díky tomu si vysloužila přezdívku “Czechzilla”.
Digitální herní svět 80. let se promítl i do dalších dekorací v jednotném grafickém stylu. Svítící Space Invader, fonty písma brandingu, ba dokonce sám název, odvozený od Minecraftu, oblíbené počítačové hry, jejíž věhlas trvá dodnes. To vše odráží opravdovou vášeň českého gastronomického samuraje pro vše japonské. Tradičnějšími artefakty v současném kabátku pak jsou kočičky štěstí Maneki-neko. Ty svou mávající tlapkou přitahují zákazníky a fandí byznysu. Navíc jsou prostě a jednoduše rozkošné. Svou ochrannou ruku nad bistrem drží také mýtický Shisa v podobě pestré nástěnné dekorace. Jedná se křížence lva a psa, který chrání před zlem a jeho sošky se na japonském souostroví běžně umisťují ve dvojicích na střechy nebo ke vchodu.
Architektům Štefanu Šulkovi a Lucii Kráľ se podařilo spojit atmosféry dvou světů, japonského a českého, a přiblížit tak pražskou kulinářskou scénu zase o kousek blíže ke světové špičce. Podnik v asijském stylu však nebyl pro studio SOA premiérou, v minulosti se již postarali například o interiér popradského bistra Pho King nebo jednu z pražských poboček fastfoodu WOKIN.