Architektura

Hovering Kan-Too: Showroom, který je sám o sobě výstavním dílem

27. 2. 2023
Architektura

Částečná průhlednost fasády, samostatné domy uvnitř budovy či hravá kombinace barev, to všechno jsou charakteristiky, které činí novou výstavní síň v čínském Zhongstanu naprosto jedinečnou. Projekt inspirovaný horami přináší do oblasti futuristický přístup k architektuře a vymaňuje se z homogenního uspořádání a designu městské části. Podívejte se s námi na zdánlivě levitující showroom Hovering Kan-Too a nechte se pohltit jeho nesmírnou originalitou.

Budova netradičně disponuje dvojí fasádou, přičemž vnitřní je plně funkční a vnější má omezené izolační vlastnosti a estetickou funkci. Myšlenkou za touto neotřelou konstrukcí bylo oddělení vizuální hranice od klimatické, což se objevuje u tradiční čínské architektury. Vnější fasádní panely výstavní síně jsou vyrobeny z polytetrafluorethylenu (PTFE) a mají různou míru pórovitosti 28 % a 50 %, která vytváří výrazný, průsvitný vzhled membrány. Zároveň poskytuje poréznost potřebnou pro splnění požadavků na protipožární větrání, což architektům umožňuje vytvořit nejednoznačnou klimatickou dutinu mezi skutečnou hranicí budovy a membránou. 

Stejný odstín oranžové barvy jako odvážná nepravidelná střecha má i interiér, který si rovněž zachovává velkolepé proporce. Atrium s rozměry 16x30 m je podepřeno hlavní konstrukcí se dvěma sadami stěn jádra integrujícími evakuační schodiště, výtahy, trubkové šachty a toalety. V celém prostoru jsou použity zakřivené panely z perforovaného hliníkového plechu, jež prostupují od fasády přes interiér až k hranici atria a tvoří souvislé oblouky, které působí dojmem jeskyně či tunelu vyhloubeného v hoře. V srdci atria vymezují panely prostor, který zabírá hlavní exponát výstavní síně – 15 metrů dlouhý digitální model nové městské zástavby, umístěný pod světlíkem ve druhém patře. 

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Následující volbou souhlasíte s využíváním cookies a použití údajů o vašem chování na webu pro zobrazení cílené reklamy. Personalizaci a cílenou reklamu si můžete kdykoliv vypnout nebo upravit.

více informací & nastavení