Architektura

Jaká bude nová podoba Masarykova nádraží v podání Zaha Hadid Architecs?

3. 1. 2022
Architektura

Existuje mnoho důvodů, proč se k rekonstrukci pražského Masarykova nádraží přistoupilo. Pro Pražany představuje značnou bariéru a kvůli rozsáhlému parkovišti zde chybí pěší zóna. Před šesti lety ale vznikl plán, jak udělat z Masaryčky skutečně skvostné místo. Podaří se ho dokončit?

Ulice Na Florenci bude rozšířena o dvacet pět metrů. Parkovat tu budou moci na omezenou dobu jenom zásobovací vozy. Obě strany ulice mají lemovat stromy, na vozovce se počítá s cyklopruhy. Chybět nebude ani náměstí typu piazzety s kavárnami a restauracemi. 


Platforma nad kolejištěm rovněž projde rekonstrukcí. Lidé tu najdou klidové plochy určené k rekreačnímu a společenskému vyžití. Neměl by chybět ani prostor na sezení s výhledem na Vítkov. Vysadí se zde stromy, travní plochy i nízké dřeviny. 

Počítá se s celkovou plochou 28 000 metrů čtverečních. V budovách se budou nacházet restaurace i kavárny, ale také služby pro širokou veřejnost. V roce 2024 se plánuje dokončení hotelu, který bude vystavěn na křižovatce ulic Hybernská a Opletalova. Kromě toho se zrekonstruuje také brownfield. Penta se do něj chystá investovat deset miliard korun. Na základě urbanisticko-architektonické soutěže vznikne plocha o rozloze 100 000 m², která bude věnována komerčním budovám a bytům. 

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Následující volbou souhlasíte s využíváním cookies a použití údajů o vašem chování na webu pro zobrazení cílené reklamy. Personalizaci a cílenou reklamu si můžete kdykoliv vypnout nebo upravit.

více informací & nastavení