Nová éra: Jaká je budoucnost práce v kancelářích?
Vidíme to všude kolem nás. Svět, ve kterém žijeme, se neustále mění a je jen na nás, abychom se nové realitě co nejrychleji přizpůsobili. Zdraví je nyní nejdůležitějším majetkem, který máme, a který si za každou cenu snažíme ochránit.
Kvůli situaci vzniklé koronavirem je třeba přehodnotit způsob života a to nejen osobního, ale také pracovního. Ten prochází velkými změnami a zaměstnavatelé musejí hbitě reagovat na vzniklou situaci. Bezpečnost zaměstnanců na pracovišti se stává prioritou, kolem které se točí vše ostatní. Nikdo neví, kdy to skončí, a jak to bude dál. Kde a jak budeme pracovat? Jak komunikovat s kolegy, aniž bychom se navzájem ohrozili? Budoucnost je nejistá, ale i přesto s vámi budeme sdílet užitečné informace a postřehy pro vytvoření bezpečnějšího pracoviště v kanceláři nebo u vás doma.
Vítejte v bezpečné kanceláři
Přestože momentálně velká část zaměstnanců pracuje z domova, všichni doufáme, že se budeme brzy moci vrátit do kanceláří nebo coworkingových prostorů. Při opětovném otevření bude velkou roli hrát zajištění bezpečných pracovních podmínek, kterých lze dosáhnout různými konfiguracemi kancelářských prostor. Pracovní interiéry v nové post Covid-19 éře budou zahrnovat více dělících panelů a snadno pohyblivé stoly a židle, které bude možné lehce přesunout, pokud bude třeba mezi zaměstnanci vytvořit větší volný prostor.
Jednou z možností je modulární systém akustických panelů MY SPACE od litevské značky Narbutas. Je to ideální řešení pro moderní kancelář s otevřeným prostorem, kde můžete vytvořit jedinečné prostory. MY SPACE zajišťuje akustické pohodlí, požadovanou úroveň soukromí a nabízí širokou škálu různých kombinací a rozsáhlou paletu barev.
Pokud toužíte po úplném soukromí, neměli by ve vaší kanceláři chybět budky SILENT ROOM. Ty jsou vybaveny nízkohlučným ventilačním systémem, který zajišťuje správnou cirkulaci vzduchu, optimální mikroklima pro pohodlné pracovní prostředí a poskytuje maximální pohodlí. Budky jsou k dispozici ve třech rozměrech (S, M nebo L) a bezpochyby patří k nejrychlejším a nejpohodlnějším řešením pro kancelářské prostory.
Tipy pro domácí kancelář
Velká část zaměstnanců si nyní na koncept práce z domova zvyká a je zde velká pravděpodobnost, že se tento trend alespoň částečně udrží i po skončení epidemie. Pokud jste tedy momentálně nuceni pracovat z domova, měli byste si vytvořit prostor, ve kterém můžete nerušeně plnit zadané úkony. Zapomeňte na práci z postele nebo gauče a pořiďte si kvalitní nábytek.
Pokud si nechcete zničit záda a každý den bojovat s bolestmi hlavy, zainvestujte do kvalitní židle a stolu. Velmi se osvědčily výškově nastavitelné stoly, díky kterým můžete během pracovního dne vystřídat několik různých poloh nebo dokonce pracovat vestoje. Tato metoda je u nás sice ještě v plenkách, ale ve světě si díky svým zdravotním účinkům získala popularitu. Ke zvýšení produktivity a eliminování prokrastinace vám poslouží i několik dalších tipů týkajících se osvětlení, stanovení pracovní doby nebo regulace teploty. Všechny jsme pro vás sepsali v článku Vytvořte si home office, kde vám práce půjde od ruky.
Kvůli situaci, kterou momentálně prožíváme, se pravděpodobně zvýší možnost pracovat z domova. Bude tedy třeba promyslet domácí interiéry tak, aby se vytvořila hranice mezi pracovními koutky a prostory určenými k relaxaci.
Designér Adriano Baldanzi
Elektricky stavitelný stůl MOTION, Jednací židle NORTH CAPE, Dvoumístná pohovka ARCIPELAGO, Skříňka NOVA EXECUTIVE
Zvýšená hygienická opatření
Čistota kanceláře ještě nikdy nebyla důležitější. Správná péče o nábytek ale může být tvrdý oříšek. Jak dezinfikovat různé materiály bez toho, aniž byste je poškodili? A je vůbec vhodné používat dezinfekci na dřevo, kůži nebo plast? Jelikož víme, že žádný učený z nebe nespadl, připravili jsme pro vás článek o způsobech čistění, který vám tento nelehký úkol zjednoduší.
Pro začátek je třeba oddělit dva procesy, které jsou sice zdánlivě podobné, ale rozhodně nejsou stejné. Čistění a dezinfekce. Jaký je tedy mezi nimi rozdíl? Čištění je proces, během kterého odstraňujete prach, nečistoty a různé skvrny. Dezinfekce je zase určena k ničení choroboplodných zárodků a mikroorganismů, jako jsou bakterie a viry, které mohou způsobit infekce a šíření nemoci. Některé metody popsané v článku, zejména použití mýdla a vody či bělidla nebo páry, jsou účinné jak při čištění, tak při dezinfekci. Jiné procesy lze ale provádět jen na konkrétních typech materiálů.
Naše každodenní návyky se změnily již během první vlny epidemie. Častější mytí rukou a jejich dezinfekce je teď stejnou samozřejmostí jako čistění zubů. V pracovním prostředí byste měli věnovat pozornost čistotě dvojnásob. Firmy by měly propagovat důsledné mytí rukou na plakátech či na intranetových stránkách společnosti a zajistit, aby byly prostory pravidelně čištěny. To platí primárně pro často dotýkané povrchy (stoly, rukojeti u dveří) nebo předměty (klávesnice, telefony). Pokud to prostory dovolí, pravidelné větrání by mělo být zařazeno do každodenní rutiny. Kvůli těmto opatřením je dost možné, že některé materiály v kancelářích vystřídá plast, který je velmi snadný na údržbu. Firmy po celém světě již také pracují na výrobě nových materiálů za pomoci antimikrobiální technologie.
Uvědomujeme si, že to v této době nemá nikdo vůbec jednoduché. Proto jsme tady pro vás. Ať už řešíte domácí pracovnu, nebo potřebujete vybavit velké kancelářské prostory, rádi vám pomůžeme s vybráním toho správného nábytku. Stačí nás jen kontaktovat.
Zdroj fotografií: Narbutas, Unsplash
Autor článku: Lucie Srbová