The Fourth-Tafelrond hotel aneb Moderní ubytování v kulisách historie
Bydlet při návštěvě cizího města v moderním a současně zařízeném hotelu je dnes automatický standard, který ovšem pro velkou část turistů a návštěvníků nepředstavuje žádné atraktivní lákadlo. Většina z nás už dávno nehledá jen skromné a čisté místo pro přespání s vlastní koupelnou – pobyt v cizí zemi či městě si zkrátka chceme užít naplno v každém okamžiku. I proto strmě stoupá obliba výjimečných ubytování s osobitým charakterem. A mezi takové rozhodně patří i stylový interiér hotelu The Fourth-Tafelrond.
Ve zdech dýchajících historií
První věcí, která jednoznačně upoutá a jistě zvýší tep každému milovníkovi historie, je samotný vnější vzhled budovy hotelu The Fourt-Tafelrond. Stavba v gotickém stylu sídlící v centru belgického města Leuven má za sebou dlouhý a poměrně bohatý život, který má své začátky už v 15. století. V té době sloužily jeho prostory jako hlavní centrum tehdejšího společenského života. V průběhu dalších let a událostí se budova proměnila třeba na divadlo, fungovala také jako banka nebo se musela vzpamatovat z válečných následků. Dnes je sídlem jedinečného hotelu s desítkami pokojů a luxusní restaurací a nabízí i industriálně laděné a technicky špičkově vybavené zázemí pro meetingy, koncerty, školení a jiné kulturně společenské akce.
V budově takového rázu by člověk na základě bohatých zkušeností z našich luhů a hájů čekal, že se interiér ponese v duchu urputné snahy o absolutní respektování historického charakteru budovy a snahy o nápodobu původního interiéru. Pokud patříte mezi zastánce myšlenky, že míchat současnost s minulostí jednoduše nemůže dělat dobrotu a obstojně fungovat, interiér hotelu Fourth-Tafelrond vás pravděpodobně velmi překvapí.
Interiér pod taktovkou jednoduchého stylu
Ani vnitřní prostory rozhodně nezapřou gotický charakter. Kromě velkých oken s typickým tvarem a zdobením připomínají dlouhou historii domu i masivní dřevěné podlahy nebo vysoké stropy s někdy přiznanou gotickou valenou klenbou, která má rozhodně své kouzlo i dnes. Vybrat k těmto prvkům nábytek tak, aby stylově nezapadl a nebyl upozaděný, se může zdát jako náročný úkol. Tady si s ním designéři ovšem poradili na výbornou.
Při zařizování veřejných a společných prostor hotelu včetně pokojů padla volba na italskou značku designového nábytku Tacchini, která si u svých produktů velmi ráda hraje s oblými liniemi a kontrastem robustnosti a subtility hmoty. Její parketou číslo jedna je jednoznačně sedací nábytek. Pohovky, křesla i jídelní židle vybrané pro prostory hotelových pokojů, relaxačních zón a restaurace si s historickým charakterem a netradičními prvky interiéru rozumí překvapivě velmi dobře. Nábytek nese všechny zmíněné typické prvky značky a do kompaktního celku jej spojuje tlumená paleta barevných odstínů. Jen nudnou a hlavně nenápadnou šeď ale nečekejte. Mezi barevnými variantami hlavně menšího sedacího nábytku najdete i takové odstíny, jak je mechově zelená, žlutá či oranžová.
Zatímco na jednoduše, ale přesto velmi luxusně zařízených pokojích použití výrazných barev i nápaditějších designů židlí a křesel, jako je například model KELLY E a KELLY H, nepředstavovalo žádný problém, v případě veřejného prostoru baru a restaurace už designéři přistupovali opatrněji. V těchto prostorech jsou historizující prvky více nápadné, a bylo proto nutné vytvořit ladné propojení mezi současným a původním.
Mosty představuje hned několik prvků. Jedním z nich jsou tradiční přírodní materiály zastoupené například designově jednoduchým dřevěným obložením zdí v několika odstínech a odlišných strukturách ve společenské místnosti, či růžovým mramorem v restauraci, který byl použitý v kombinaci s dřevěnou podlahou. Druhým prvkem je pak jednoznačně sofistikovaná instalace nábytku propojující extravagantní modely, jako je pohovka STONE, křeslo BAOBAB či křeslo ISOLA, s těmi designově minimalističtějšími a střídmými – HIGHLIFE a T-CHAIR.
O tom, že se propojení prvků gotiky a současného designu skutečně povedlo, zcela přesvědčivě hovoří fakt, že při pohledu na výsledný interiér nemůže mít nikdo ani nejmenší pocit nucenosti či palčivého, do očí bijícího kontrastu. Atmosféra prostoru působí i přes sázku na odvážné designy harmonicky a útulně, a to i při absenci vtíravých dekorací. Interiér hotelu Fourth–Tafelrond je jednoznačně velkou inspirací. Tento projekt ukazuje, že tvorba kýčovitých interiérů v podobě prvoplánových časoprostorových schránek, které nás mají přenést o desítky či stovky let do minulosti, není vůbec třeba. Fourth–Tafelrond je důkazem, že ukázat krásy minulosti lze i velmi citlivě a skutečně vkusně a dokonce i se zcela současným designovým vybavením.